Nieuws & Blog

Welk probleem los jij op?

10 February 2014

Wat is wijsheid? Wat doe je zelf en wat besteed je uit aan een expert? Het blijft een dilemma, omdat je met veel factoren rekening moet houden. Lees verder en laat je inspireren!

Valkuil

Je vraagt je waarschijnlijk af: "Waarom voldoen mijn eigen teksten niet? Als er iemand iets over mijn bedrijf weet, ben ik dat toch zeker zelf." Jij kent jouw producten, jouw afzetgebieden, jouw concurrenten. Maar is dat ook niet meteen de valkuil? Jij zit zo in de materie, dat je vergeet dat de lezer je misschien niet bij kan houden. De invalshoek van waaruit jij schrijft is je bedrijf. En daar gaat het dan ook vaak mis; de doelgroep wordt vergeten.

Oplossing

Teksten die de doelgroep aanspreken worden vaker gelezen. Dat heb je zelf toch ook? Zodra je jezelf herkent in een probleem of situatie, word je nieuwsgierig. Je voelt je aangesproken en je leest verder omdat je misschien de oplossing voor jouw probleem op een presenteerblaadje krijgt. En vind je niet direct een oplossing, dan krijg je in ieder geval handvatten om jouw probleem verder aan te pakken.

Actie

Heb je de lezer zover dat hij of zij echt gaat lezen, dan komt de volgende stap. Je wilt iets bereiken met een website, je wilt bepaalde doelen halen. Of het nu gaat om de verkoop van een product, het contact met de klant of de aanvraag voor informatie, de bezoeker van jouw website moet in actie komen.

Held

Wervende webteksten zorgen ervoor, dat die actie er komt! De lezer wordt als vanzelf door de tekst heen geleid en voelt zich aan het eind van het verhaal geroepen om iets te doen. Hij of zij is niet voor niets verder gaan lezen. Er moet iets gebeuren. En daar ben jij: de held! De persoon met de juiste informatie, de juiste diensten of de juiste producten. Maar zelfs de allergrootste held, kan wel eens wat hulp gebruiken. Of je moet toevallig MacGyver heten!'

<>